Tjänsten:
tel: 070-8991945 och +354 588-1050 - weekdays between 9–17
JA Control Panle

OneSystems

OneRecords

OneRecords är ett dokumenthanteringssystem som är beserat på Microsoft™ styrsystem och gränsnitt..

OnePortal

OnePortal Self-service är en självbetjäning webportal, bättre service för medborgarna, året om 24/7.

OneMeeting

OneMeeting är en lösning some förenklar alla arbetsrutiner við mötesplanering, protokoll och utstick.

OnePortal Citizen - Portal för kommuninvånare

OnePortalCitizen vefgátt fyrir íbúa - íbúagátt 
Portal för invånarna innebär bättre och effektivare service dygnet runt alla årets dagar.
OnePortal är en portal (Citizens Portal) som är baserad på Microsoft™ operationsystem och gränssnitt och är ett tillägg till OneRecords dokument- hanteringssystem. OnePortal gör det möjligt för kommuner att ge invånarna service dygnet runt alla årets dagar. Invånarna får bättre service utan att kommunens administration ökar. Det sparar mycket tid och pengar att göra denna service mera automatiserad och tillgängligare. Kommunala sajter har som oftast ett enkelriktat informationsflöde, d.v.s. mötesprotokoll och annan information, läggs ut på sajten. Med OnePortal ges möjlighet till ett interaktivt informationsflöde. Interna processer är integrerade med portalen för att invånarna eller kunder ska kunna sköta sina ärenden själva genom att fylla i t.ex. ansökningar på webben. Ansökningsprocessen hos kommunerna kan vara av olika slag. One systemen har därför inbyggda processer (OneProcess).
OnePortalCitizen
Servicen som ges utgår från invånarnas behov. OnePortal har egen profil för varje invånare/ kund/ fullmäktig/ nämndledamot och tar fram information för denne ur kommunens ärendehanterings- och informationssystem. Det kan gälla avgifter, protokoll, och enskilda ärendens eller ansökningars status. Invånarna kan således alltid se var deras ärenden befinner sig under handläggningsskedet.

Self-service WebPortal

För vem passar OnePortal?
OnePortal passar för kommuner, samheter och verk som vill förbättra sin service gentemot invånare/kunder och göra den mera automatiserad. Systemet är enkelt att hantera och personalen kan själva utforma ansökningsformulär och interna processer i ärendehanteringssystemet.
  • OnePortal gör det lättare für invånarna att kommunicera med kommuner och andra verksamheter.
  • OnePortal sparar avsevärt arbete och handläggningstid.
  • Flera olika delar finns att tillgå för OnePortal, t.ex. Mina ärenden, Ansökningar, Samråd, Nyheter, Diskussion, Betalningsstatus och lagomål/anmärkningar.
  • Det är enkelt att installera interna/externa processer för ansökningar/ärenden.
  • OneSystem kan integreras med de flesta databaser och bokföringssystem, t.ex. Oracle, MS SQL, Navision, Informix, IBM DB2 eller ERP-system.

OneSystems kerfi byggja á Microsoft. tækni

Sækja / skoða PDF skjalView / get PDF file


Systemkrav:
Klient: Windows XPpro/Win7 Internet Explorer 7.0 / 8.0 eller nyare.
Server: Windows 2003/2008 Server eller nyare, MS SQL 2005/2008 Server eller nyare.
 
System Modules
 

OnePortalCitizen packshot

Kontakt

Salg

SöludeildTel. 070-8991945 / +354 660-8551
eller per post:

Tel

Tjänsten

Samband
tel. 070-8991945 / +354 5881050
öppet 9–17 arbetsdagar

OneSystems

OneMeeting_PakkiEN_1006.png

OneSystems

OneRecords.png